O SCAR BİRAZ


Oscar.......küçük , 34 cm’lik tapınak şövalyesi kılıklı bir heykel. Satsan satamazsın, en fazla brando’luk yapıp “şeyim kadar ödülle her şeyi unutturamazsınız sizi gidi apaçi katili madafaka’lar sizi ! “ dersin


Şimdi bir ödül düşünün ki ismini nerden aldığı belli olmasın. Ulan bu nasıl bir vurdumduymazlık, nasıl bir sorumsuzluk? Bir rivayete göre akademideki sekreter kızın oscar amcasına benzediği için oscar bu altın çocuğun ismi. Düşünün, koskoca oscar’ın çıkış günlerini düşünün...1920’ler...zaten ekonomik buhrandayız.. “skeyim federal rezervi, masa başından dünya yöneten kodaman dombilileri” zamanları...
bu manyak ortamda sekreterin teki heykele bakıp “aha aynı oscar amcam , bence oscar diyelim ona. Böylece oscar amcam ölümsüzlüğe ulaşır ve hiç ölmez!” diyor. Ampas (academy of fasa fiso) da sırf o sütun bacakların hatrına “datlım benim için okeydir, annen annem amcan amcam olsun” diyor. Sonra düşünmeye devam edin...roosevelt otel’de ilk tören yapılıyor, herkes gelsin diye iki kutu omo parasına bilet satılıyor ve sadece 250 kişi geliyor! Olm mezdeke dans üçlüsü çıkarsanız ondan fazla insan gelir be! Sinemayı bulan lumierre biraderler aha tren geliyor bak ray diyerek kaç kişiyi topladı lan en paris’in aristokrasi kokan salonlarında!?!

Şimdi bir ödül düşünün ki verilme kriterleri belli olmasın. Şimdi bu adamların dengesizliği su götürmez bir gerçek lakin bazı hassasiyetleri de yok değil. Özürlü gibi yapan ama özürlü olmayan karakterlere oscar verirler. Sean penn alamaz ama amerikan tarihini aklayan forrest gump ile tom hanks alır mesela. Yüce amerikan milletine, bu ülkeye inandıysanız her türlü başarırsınız canlarım! Hatta “get out of my lawn ulan!” diyen eastwood amca bile size kucak açabilir. Ama angelina jolie vermez, o kadar da değil! Ayrıca bu kopiller amerikan özeleştirisine, sakat rollerine ve çocuk oyunculara da ödül verirler. Evde lego yapan çocuk akşam da kate winslet’in elinden ödül alabilir hatta konuşmayı kısa keserse yatma vaktini bile geçmeden evde olur.

Şimdi “adamlar oyluyor , onların görüşü saygı duyuyorum, saygı duyuyorum” diyebilirsiniz ibrahim tatlıses misali. Lan gerçekten saygı da duyuyorum zaman zaman lakin bazen bizi yeyip de hiçbir şey olmamış gibi davranıyorlar ya, işte ben orada eddie murphy ağzıyla “fuck!” deyiveriyorum...sonra ...to be continued...şimdi iyi film derseniz ben serseri aşıklar derim, kazablanka derim, blade runner falan derim...olm kramer kramer’e karşı, no country for old men...bilmiyorum anasını satayım sanki bir hata olmalı. “Evet evet, biz hata yaptık yanlış zarf gelmiş” falan demelisiniz sanki...ya da ne bileyim , siz bilirsiniz!

Bu sene oscar’ı slumdog millionaire değil de frost nixon falan alırsa topsunuz ama bak, bunu tolere edemem! En iyi erkek mickey rourke, yardımcısı da robert downey jr, kate’e (winslet) de bir güzellik yaparsınız.

Hadi gelecekte görüşürük. öptüm .bye&smile

0 İtiraz: